Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in de Travel, Leisure & Hospitality (digitaal invulbare pdf)
De Medewerkers Travel, Leisure en Hospitality werken in een omgeving met veel internationale klanten/gasten. Het is belangrijk met hen mondeling en schriftelijk te kunnen communiceren in het Engels. Ze kunnen hun loopbaan vaak in het buitenland voortzetten en komen ook dan in contact met Engelstaligen. Met Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in de Travel, Leisure & Hospitality zijn ze goed voorbereid op deze internationale contacten.
Deze beroepsgerichte methode Engels is o.a. geschikt voor de volgende opleidingen:
- Zelfstandig Medewerker Leisure & Hospitality (niveau 3)
- Zelfstandig Medewerker Travel & Hospitality (niveau 3)
- Leidinggevende Leisure & Hospitality (niveau 4)
- Leidinggevende Travel & Hospitality (niveau 4)
De training sluit goed aan bij de wens om studenten breed op te leiden voor de toeristische branche en combineert de drie deelgebieden Travel, Leisure en Hospitality vloeiend.
Met behulp van deze methode kan de student zichzelf trainen in de verschillende vaardigheden van de Engelse taal. De training van ruim 250 pagina’s is vrijwel volledig toegespitst op het vakgebied van de opleiding die de student volgt en uitermate geschikt voor zelfstudie. De opdrachten in deze training worden aangeboden op de Europese taalniveaus die voor de betreffende opleidingen van toepassing zijn. Alle deelvaardigheden komen uitgebreid aan bod en er is veel aandacht voor het vakspecifieke jargon. Bij de methode wordt een volledig antwoordmodel geleverd met de uitwerkingen van de opdrachten, scripts bij de luistervaardigheid en beoordelingsmodellen voor de productieve vaardigheden.
De prijs van deze methode is met opzet laag gehouden. Maar het betreft wel uitdrukkelijk een persoonsgebonden lesboek.
Een aantal (willekeurige) voorbeelden van opdrachten uit deze training (gebaseerd op de omschrijvingen uit het betreffende kwalificatiedossier):
Luisteren:
- Luisteren naar de wensen van een klant die een zonvakantie wil boeken
- Luisteren naar instructies voor de organisatie van een recreatieve activiteit
- Luisteren naar de wensen van een gast die de accommodatie bezoekt
Lezen:
- Lezen van informatie over trends en ontwikkelingen in de reisbranche
- Lezen van richtlijnen voor deelname aan outdoor activiteiten
- Lezen van reizigersinformatie en teksten over ecotoerisme, glamping e.d.
Gesprekken voeren:
- Een verkoopgesprek met een klant die een wintersportvakantie wil boeken
- Een gesprek met de leidinggevende over de organisatie en de uitvoering van activiteiten
- Een gesprek met een gast die met zijn gezin de camping/het bungalowpark bezoekt
Spreken:
- Een presentatie van twee voorstellen voor een stedentrip
- Het geven van tips voor een recreatieve activiteit in de omgeving
- Het presenteren van drie arrangementen voor een bedrijfsuitje
Schrijven:
- Reageren op de klacht van een klant die een grachtentocht heeft gemaakt
- Het bestellen van materialen voor de organisatie van recreatieve activiteiten
- Het schrijven van een reserveringsbevestiging