Beroepsgericht Engels voor de Opleidingen in de Commercie (digitaal invulbare pdf)
Voor commercieel medewerkers is een goede beheersing van het Engels vanzelfsprekend een absolute must. Ze lezen Engelstalige correspondentie en informatie op websites en onderhouden (sociale) contacten vaak in het Engels.
Deze beroepsgerichte methode Engels is o.a. geschikt voor de volgende opleidingen:
- Commercieel Medewerker (niveau 3)
- Junior Account Manager (niveau 4)
- Account Manager (niveau 4)
Met behulp van deze methode kan de student zichzelf trainen in de verschillende vaardigheden van de Engelse taal. De training van ruim 200 pagina’s is vrijwel volledig toegespitst op het vakgebied van de opleiding die de student volgt en uitermate geschikt voor zelfstudie. De opdrachten in deze training worden aangeboden op de Europese taalniveaus die voor de betreffende opleidingen van toepassing zijn. Alle deelvaardigheden komen uitgebreid aan bod en er is veel aandacht voor het vakspecifieke jargon. Bij de methode wordt een volledig antwoordmodel geleverd met de uitwerkingen van de opdrachten, scripts bij de luistervaardigheid en beoordelingsmodellen voor de productieve vaardigheden.
De prijs van deze methode is met opzet laag gehouden. Maar het betreft wel uitdrukkelijk een persoonsgebonden lesboek.
Een aantal (willekeurige) voorbeelden van opdrachten uit deze training (gebaseerd op de omschrijvingen uit het betreffende kwalificatiedossier):
Luisteren:
- Luisteren naar de verwachtingen van een klant over de dienstverlening
- Luisteren naar een gesprek met een klant over leveringsvoorwaarden
- Luisteren naar de wensen van een potentiële nieuwe klant
Lezen:
- Lezen van informatie op websites van verschillende klanten
- Lezen van e-mails over bestellingen, leveringen en klachten
- Lezen van instructies over het omgaan met (lastige) klanten
Gesprekken voeren:
- Een gesprek met een klant die belangstelling heeft getoond voor het bedrijf
- Het voeren van een (telefonisch) verkoopgesprek met een mogelijke klant
- Een gesprek waarin de klant geïnformeerd wordt over het productassortiment
Spreken:
- Het verzorgen van een eenvoudige presentatie over het bedrijf
- Het verstrekken van informatie over het productaanbod
- Een presentatie over de opleiding tot accountmanager
Schrijven:
- Het opstellen van een offerte voor een verwarmingsketel
- Het schrijven van een reactie n.a.v. een klacht van een klant
- Het opstellen van een begeleidende tekst bij een offerte